تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود ۴ عارضه مصرف خودسرانه ویتامین دی را بشناسید بیشتر شکایات مردمی از پزشکان در حوزه زیبایی است | عمده اقدامات غیرمجاز در آرایشگاه‌ها و مراکز زیرزمینی پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (٨ اردیبهشت ماه١۴٠٣) | وزش باد و بارش باران در برخی از مناطق استان واژگونی پراید در جاده نیشابور -سبزوار، ۵ مصدوم برجای گذاشت آیا انجام اقدامات زیبایی در دوران بارداری ممنوع است؟ روند کاهشی داوطلبان پسر برای ورود به دانشگاه | کاهش حدود ۳ درصدی داوطلبان پسر در خراسان‌رضوی طی یک سال زمان و مبلغ پرداخت مستمری مددجویان بهزیستی اعلام شد دستگیری چند سارق با ده‌ها فقره دزدی در مشهد بهترین دمنوشی که از اضافه‌وزن جلوگیری می‌کند مبنای افزایش حقوق بازنشستگان باید اجرای صحیح ماده ۹۶ قانون تامین‌اجتماعی باشد افزایش ۷ درصدی اهدای خون در خراسان رضوی (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری وضعیت متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان را شرح می‌دهد علت ریزش مو در زنان به‌دلیل کمبود کدام ویتامین است؟ | دلایل ریزش مو در زنان
سرخط خبرها

خمیر پیتزا و پیراشکی را در خانه درست کنید

  • کد خبر: ۸۵۴۵۳
  • ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۷
خمیر پیتزا و پیراشکی را در خانه درست کنید
برای درست کردن پیراشکی و پیتزا، بهتر است خمیر آن را در منزل درست کنید! اگر این کار را طبق دستور زیر انجام دهید، بسیار آسان خواهد بود؛ همچنین درست کردن خمیر پیراشکی در خانه سالم‌تر است، زیرا خمیر‌های بازاری حاوی مواد نگه دارنده است.

به گزارش شهرآرانیوز، درست‌کردن غذا‌هایی مانند پیراشکی و پیتزا کمی وقت‌گیرند، چون برای تهیه خمیر آن‌ها باید وقت زیادی را صرف کنیم. یک راه‌حل ساده این است که از خمیر‌های آماده استفاده کنید، اما جز هزینه زیاد، کیفیت مناسبی هم ندارند و به سلامتشان نمی‌توان چندان اعتماد کرد. راه‌حل دیگر تهیه خمیر در خانه و نگهداری آن داخل فریزر تا یک ماه است، خمیری که کیفیت آن را به‌هیچ‌وجه نمی‌توان با نوع بازاری‌اش مقایسه کرد.

مواد لازم برای تهیه خمیر

برای تهیه این خمیر همه‌کاره که حتی می‌توان به جای نان معمولی هم از آن استفاده کرد، به یک لیوان شیر ولرم، ٣ قاشق چای‌خوری خمیرمایه پودری، ٤ قاشق چای‌خوری شکر، یک قاشق چایخوری نمک، ٦ قاشق غذاخوری روغن مایع، یک تخم‌مرغ و ٤ لیوان آرد نیاز دارید.

طرز تهیه:

داخل ظرفی، شیر، خمیرمایه و یک قاشق شکر را با هم مخلوط کنید و در ظرف را بگذارید. اجازه بدهید ١٠ دقیقه استراحت کند تا خمیرعمل بیاید.

داخل ظرف دیگری تخم‌مرغ، شکر، نمک و روغن را با هم مخلوط کنید (نیازی به استفاده از هم‌زن نیست). سپس خمیرمایه را که عمل آمده‌است به آن اضافه و همه مواد را با هم مخلوط کنید.

۳ لیوان آرد را به مواد اضافه کنید. لیوان چهارم را کم‌کم بریزید تا خمیر یک‌باره سفت نشود. اگر خمیر هنوز شل است، قاشق‌قاشق به آن آرد اضافه کنید تا به غلظت لازم برسد.

خمیر را خوب ورز دهید. سپس در ظرف را بگذارید و اجازه بدهید خمیر یک ساعتی استراحت کند.

قبل از استفاده، پف خمیر را بگیرید و بعد از آن استفاده کنید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->